Učka trail 42k 2016

Po dveh mesecih poganjanja kolesa, razgibavanja in počasnega privajanja gležnja na obremenitve sem se odločil, da je čas za preizkus stanja. Ker je vreme še vedno poletno smo se z družino odločili, da se podamo v Mošćeničko Drago, kjer se je odvijal 4. Učka trail. Tekmo prireja AD Natura, ki se je do sedaj stalno izkazal za zelo dobrega organizatorja, tudi tokrat je vse štimalo. Prijavil sem se na 42 km “Green” traso, na izbiro pa sta bili še 29 km “Blue” in 16 km “Perun” trasi.

V Mošćenice smo prispeli že na večer pred tekmo, tako sem lahko zjutraj malo bolj dolgo poležaval. A se je vsa situacija vseeno zakomplicirala. Ko sem si zjutraj pakiral meh v nahrbtnik sem ugotovil, da mi na cevki manjka tesnilo. Hitro sem pograbil vse potrebno in stekel na startni prostor, v upanju, da bodo imeli Salomonovci kak meh za prodat. Na žalost so bile na voljo le superge in oblačila. K sreči me je prijazen gospod iz ProActiona opremil z dvema bidonoma in mi pomagal prelit izotonik iz meha v flaške. HVALA!

Start kot ponavadi na Učka trailu… Ogromno ljudi, glasno navijanje, fenomenalno vzdušje ter gneča na mestu, kjer se promenada zoži med kafiče na eni strani in kofetkarje na drugi. Vsaj iz moje strani je bil start ponovno prehiter, če ravno sem si zadal nalogo, da pridem čez stopnice do Mošćenic še v nizkih obratih… No go, mogoče enkrat, ko bom bolj izkušen :).

Na vrhu stopnic so me pričakali moji domači, joj kako paše videti znane obraze pa čeprav že na začetku. Tast mi je podal celo malo piva, ki sem ga z veseljem popil. Od Mošćenic naprej trasa končno zavije iz urbanega okolja na prekrasne potke in slikovito pokrajino, ki se dviga nad Reškim zalivom.

V začetnem vzponu se nas je nabralo, kar nekaj znanih obrazov: Miha Vidali, Aleš Novak in Ajda Radinja. Malo smo poklepetali in se spoštljivo borili s strmino, ki tukaj kar vztraja. Z Ajdo sva tekla podoben tempo zato sva od tu naprej nadaljevala sama.

Bilo je kar soparno, a nas  je vsaj na prvem delu do Male Učke in naprej do Vojaka,  na izpostavljenih mestih, ohlajala burja. Malo pred vasico Mala Učka sva prehitela Madžara Balázsa Nedjalkova. Na grebenu proti vrhu Vojaka sva v daljavi pred nama zagledala še dva tekača za katera pa nisva vedela kdo sta. Na vrhu sva bila kar vesela, da je prvih 14 km do najvišje točke tako hitro minilo, kar je pomenilo, da sva zastavila pravilen tempo.

Od Vojaka naprej se začne bolj tekaški del tega traila in tega dela sem se najbolj bal, saj nisem vedel kako se bo gleženj odzival na malo bolj oster tempo. Občutek je bil dober zato sva nadaljevala v kar hitrem tempu. Ajdi se je po tekmi mudilo nazaj v Slo zato je bilo potrebno kar šibat 🙂 . Na okrepčevalnici na Poklonu nama povedo, da sva četrta. Nama sicer ni bilo nič jasno kaj se spredaj dogaja, a sam pri sebi sem vedel, da bova podzavestno še pospešila :).

Kilometri so minevali kot za šalo, prav tako pa je naraščala temperatura in sopara, ki me je začela po 30 km malo najedati. V vasici Obrš sva dohitela Saša Kočarja, ki je ravno zapuščal okrepčevalnico. Z Ajdo se tukaj nisva mogla uskladiti ali greva v lov ali greva svoj tempo, jaz sem bil bolj za slednje, ker se v tej vročini nisem več počutil najbolje. Pa sva šla  in kmalu ujela Saša in še nekaj tekmovalcev iz krajše trase.

Ko je trasa končno zavila iz prisojne lege v nekoliko bolj hladen gozd, sem se takoj počutil bolje. Malo kasneje sva ujela še Primoža Zupana in se prebila na 2 mesto. Vse skupaj nama je postalo zabavno saj nisva vedela kaj se je dogajalo spredaj, pogrešala sva namreč še dva tekača.

Tebi nič meni nič sva se že spuščala iz Mošćenic proti plaži, sledil je še kak kilometer promenade in ciljna ravnina polna navijačev. Mislim, da sva kar dobro odtekla celotno traso in sem z doseženim zelo zadovoljen.

Tokrat sem prvič uspel slediti tempu Ajde Radinja, ponavadi jo vidim na startu in nato na razglasitvi zmagovalcev. Res je neverjetna in upam, da ji ponovno uspe pomesti s konkurenco na kakšni mednarodni tekmi. Še enkrat hvala za družbo Ajda :).

Največja prednost Učka traila je morje in prekrasna plaža, ki smo jo ob čakanju na razglasitev, z družino  z veseljem koristili.